Spänning!

Standard

Ja, det känns lite spännande att slumpa fram det nya landet. Innan jag har gjort det kan jag ju fantisera om precis vadsomhelst. Sen, när det väl är klart, då är det bara att fokusera på att hitta ett bra recept, hitta ev svåra ingredienser, bestämma om jag orkar göra det idag eller om jag ska göra det imorgon. Det roligaste är att bli överraskad. Som igår, med Aruba. Som jag var rätt besviken över, för ingen anledning alls. Jag tror inte qtt jag har gjort fisk en endaste gång hittills. Kanske ska hoppas på ett land med hav eller sjö. Sjö, det har väl det flesta länder kanske. Hav då, nåt med havsfisk.

Hav, sjö, fisk, tång, alger, räkor, krabbor, kräftor, hummer. Hummer, det har vi ju till och med i frysen. Fick en från Strömstad i förra veckan. Kostar runt 900 kr kilot här uppe. Det var en fin present. Den ska jag nog inte slarva bort i det här sammanhanget.

Ok, då kör vi! Nästa stopp är…..

 

LAOS!

Jaaaa, så det blev äntligen Asien. Ska vi fira nu då? Ja, det ska vi. Nåt stort ska vi hitta på. Från Laos.

About naddiloo

Inflyttad Smålänning med bas i Stockholms innerstad. Har nyligen kommit på idén att börja blogga, och detta om mat och annat kul. Temat är till en början att testa mat från olika delar av världen, från både kända och mindre kända länder. Kommer skriva om detta och mycket mer, men bara om saker jag tycker är värda att dela med mig av.

Kommentera

