Spännande på många sätt…

Standard

Ja, jag glömde ju att skriva om maten i Laos. Har efter lite research sett att det kan bli rätt spännande. Så spännande som jag vill att det ska bli.

Jag har hittills hittat

 

Dog BBQ

 

Frogs Laos style

 

Insekter med kaffir lime blad.

 

Så nu är bara frågan hur vågad jag kan vara. Hunden, det verkar så sorgligt menändå lite lockande. Bara för att ha smakat. Men vi äter inte hund i Sverige, vi gör inte det. Vi äter inte Fido, Ludde, Chanel och Dior och vad de heter. Det kan falla på priset, som sagt, en hund för tiotusen. Inte så troligt att den skulle hamna i en gryta. Särskilt inte om jag har gett den ett namn och ett halsband på väg hem från kenneln. Och de springer ju inte direkt på gatorna, herrelösa, som i andra länder.

Grodor, känns inte så lockande, och inte heller så originellt.Fransmännen har ju gjort det i evigheter. Lättare att hitta än valfri hund.

Insekter, ja, de är ju verkligen gratis, lätta att hitta och kanske som knapriga små chips. Med lite salt på kanske de blir mina favoritsnacks.

Kanske att det blir en liten utsvävning, om jag vågar.

 

 

About naddiloo

Inflyttad Smålänning med bas i Stockholms innerstad. Har nyligen kommit på idén att börja blogga, och detta om mat och annat kul. Temat är till en början att testa mat från olika delar av världen, från både kända och mindre kända länder. Kommer skriva om detta och mycket mer, men bara om saker jag tycker är värda att dela med mig av.

One response »

Kommentera

