Jag drömmer…

Standard

Jag drömmer om yin och yang, buddha och hinduism, tempel och friterade spindlar. Jag drömmer om nudlar, fermenterad sås, sneda bruna ögon och smarta små underbarn. Jag drömmer om tehus och rosa körsbärsblommor, svärd och hedervärda kampsportare, starka kryddor och slum som i Shantaram. Jag drömmer om risfält och stränder, leende människor och billiga kopior, ljuslyktor som stiger och moral som sjunker. Jag drömmer om Dalai Lama och herrelösa hundar, hemsk trafik och havsbrus, call centers och jordstampade hyddor. Jag drömmer om vapen och de röda, om två bröd med kött och murar, om vinkande guldkatter och sidentyg i kryddiga färger. Jag drömmer om lost in translation och mekong, giftiga bett och sprängda ankor, gåtfulla geishor och gatubarn.  Jag drömmer om Asien. Ge mig Asien.  Ge mig vilket land som helst i Asien. Och vad får jag?

 

ARUBA

Jag hoppas att den inhemska befolkningen på Aruba har något riktigt gott att erbjuda.

About naddiloo

Inflyttad Smålänning med bas i Stockholms innerstad. Har nyligen kommit på idén att börja blogga, och detta om mat och annat kul. Temat är till en början att testa mat från olika delar av världen, från både kända och mindre kända länder. Kommer skriva om detta och mycket mer, men bara om saker jag tycker är värda att dela med mig av.

Kommentera

