Getting ready for the weekend!!

Standard

Ja, idag är det fredagskänsla där jag befinner mig. Känns som att det kommer bli en kul helg också. Idag ska jag gå på afternoon tea någonstans, och det är ju en annorlunda after work. Men vad kickstartar inte helgen bättre än champagne och snittar. Och såklart te och scones på det.

Men igår alltså, det var en riktig god middag. Jag tycker att du ska testa om du har lite tid över. Ha gärna ett glas rödvin i handen medan du lagar maten, det blir både roligare och känns som att tiden går fortare då. Eller så snurrar det, beroende på hur mycket du dricker…

Ja, vad ska jag säga. Jag vill inte ha Europa eller Afrika igen, det är dött race där emellan nu tror jag. Nej förresten, Europa är överrepresenterat, och särskilt Italien. Så vad det än blir, låt det inte bli Italien. Och NÄR ska det bli Asien och Kina, så att jag iallafall kan få säga ” – Nej, jag vägrar tillreda denna chiuaua” eller Japan och säga ” – Ja, jag jag vet hur jag tillreder Fugu. Jag såg det på tv en gång”. För att inte tala om Thailand, då jag kan få säga ” – Vad kul, då blir det plankstek. Det åt jag ju sist jag var där”.

Men mer intressant, vad blir det? Jo du, det blir inget mindre än….

MAKEDONIEN

Ja, det är ju inte Italien. Men rysligt nära. Det är inget att göra nåt åt. De ska alla den vägen vandra. Länderna alltså, ner i min gryta.

Finns säkert något gott att hämta från Makedonien, som har en mängd influenser i sitt kök. Turkiet, Italien, Grekland… Medelhavsmat (känns lika uttjatat som ordet egentid eller livspussel), är ju helt ok, och inte allt för krångligt att göra. Jag vill hitta en rätt som är genuin och som tanterna har gjort i århundraden. Jag ska leta upp något som eventuellt kan få tjäna som lördagmiddag. Vi får se vad det blir, återkommer.

видовме

About naddiloo

Inflyttad Smålänning med bas i Stockholms innerstad. Har nyligen kommit på idén att börja blogga, och detta om mat och annat kul. Temat är till en början att testa mat från olika delar av världen, från både kända och mindre kända länder. Kommer skriva om detta och mycket mer, men bara om saker jag tycker är värda att dela med mig av.

Kommentera

